ROZVOJ „SOFT SKILLS“ DOVEDNOSTÍ V 4. A

Jen jedničky ve škole k úspěchu v práci nevedou. Čím to, že mnohdy se z trojkařů stanou podnikatelé a jedničkáři jsou nakonec jejich zaměstnanci? Podle odborníků tajemství tkví ve dvou slovech: SOFT SKILLS, tedy v rozvoji měkkých dovedností. Už děti by se měly řízeně učit chápání emocí, zvyšovat emoční inteligenci, schopnost komunikovat a sebereflektovat.

Po celý 4. ročník budou žáci pomocí projektů a badatelských prací rozvíjet tyto dovednosti. Napříč předměty plní samostatně nebo ve skupinách dlouhodobější úkoly zaměřené nejenom na zjišťování různých informací, ale také prezentaci těchto projektů se zaměřením na rozvoji komunikace.  V této oblasti je cílem cvičení pozorování a empatického naslouchání. Schopnost vést dialog na dané téma, písemné zpracování tématu, práce s textem, komunikace v různých situacích, dovednost navazovat na druhé a rozvíjet jejich pozitivní myšlení. Žáci si zkoušejí také vedení skupiny.

Ve vlastivědě děti zpracovávaly projekt KRAJE. Vyhledávaly informace, vytvářely si svou publikaci, prezentovaly před třídou.

českém jazyce se vydařila práce na téma: POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU

Každý z žáků si připravil dle svého zájmu popis pracovního postupu. Mohli si zvolit nejenom téma, ale i způsob zpracování. V dnešní mediální době se tedy nejde divit, že v jedné třetině vzniklých prací byla krásná videa s návody, jak něco uvařit či vyrobit. Introvertnější si zvolili pak výtvarné zpracování.

Napříč třídou vznikaly krásné práce. Děkuji rodičům za jejich dopomoc při technickém zpracování. Těším se na další projekty.

Vendula Chodurová