Koordinátor inkluze a školní psycholog

Vážení rodiče.

V letech 2017-2019 realizujeme projekt: Personální podpora, profesní rozvoj pedagogů a rozvojové aktivity pro žáky v ZŠ a MŠ Raškovice,

reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0002012 spolufinancovaného Evropskou unií.

Na projekt jsme získali částku 1.318.054 Kč

Projekt je zaměřen na: osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, usnadnění přechodů dětí z MŠ a ZŠ, podporu extrakulárních aktivit, spolupráci školy s rodiči a žáky.

V rámci projektu jsme okruh zaměstnanců školy rozšířili o školního asistenta pro MŠ, paní Jaroslavu Škanderovou, školního asistenta pro ZŠ, paní Růženu Blahutovou. Jejich pracovní náplní je pomoc při dohledu a organizaci výuky pedagogů obou stupňů zařízení a pomoc dětem a žákům z méně podnětného prostředí v oblasti socializace a vzdělávání.

Žákům s individuálními potřebami při zvládání výuky byly umožněny po domluvě se zákonnými zástupci doučovací hodiny z hlavních předmětů, českého jazyka, matematiky a anglického jazyka, jež mají především za úkol naučit žáky učit se, najít si svůj osobní pracovní styl a využívat svůj potenciál.

Projekt Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000210 spolufinancovaného Evropskou unií, realizujeme ve spolupráci s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a Masarykovou univerzitou Brno.

Cílem projektu je zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze. Projekt zlepšuje vzdělávací praxi formou zvyšování kompetencí škol a školských institucí v oblasti inkluzivního vzdělávání v rámci akce KLIMA. Projekt realizuje metodickou podporu pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou a navyšování odborných kapacit pro práci s žáky s potřebou podpůrných opatření.

Primárním nástrojem jsou: 1. pilotní ověřování pozice Koordinátora inkluze ve školách 2. zřízení funkcí školního asistenta, školního speciálního pedagoga a školního psychologa ve školách.

Koordinátorem inkluze na škole a vedoucím školního poradenského centra je Mgr. Sylva Mertová, tel: 558425552, na níž se můžete obracet při výukových obtížích žáka, školním neúspěchu, zajištění kontaktu na PPP či SPC, či při potřebě zkonzultovat školní zralost dítěte před nástupem k povinné školní docházce nebo návštěvu odborného poradenského zařízení.

Školní psycholog, Mgr. René Gavlas, tel: 558425553, pro osobní pohovory s rodiči v pracovní době čtvrtek 14.00 – 17.00 hod. a dále po domluvě, provádí následující činnosti:

  • Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence.
  • Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.
  • Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  • Depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách.
  • Diagnostika při vzdělávacích a výchovných problémech žáků.
  • Depistáž a diagnostika nadaných dětí.
  • Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
  • Screening, ankety, dotazníky ve škole.
  • Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení.
  • Péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého až pátého stupně, zejména pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vedení.
  • Individuální případová práce se žáky v osobních problémech, zejména konzultace a vedení.
  • Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
  • Prevence školního neúspěchu žáků, zejména náprava a vedení.
  • Kariérové poradenství u žáků.
  • Techniky a hygiena učení pro žáky.
  • Skupinová a komunitní práce s žáky.
  • Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
  • Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
  • Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
  • Konzultace se zákonnými zástupci při vzdělávacích a výchovných problémech dětí.
  • Podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole a školském zařízení.
  • Podpora pro dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělávání.
  • Participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  • Metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Metodická pomoc třídním učitelům.
  • Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky, konzultace a metodické vedení.
  • Účast na pracovních poradách školy.
  • Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole, zejména výchovného poradce, školního metodika prevence a třídních učitelů.
  • Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.
  • Metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního vzdělávacího programu.
  • Besedy a osvěta zákonným zástupcům.
  • Prezentační a informační činnost.
  • Participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání ve střední škole.

Mgr.Hana Kachtíková

Ředitelka školy