VÝCHOVA KE ČTENÁŘSTVÍ V PRAXI

V předprázdninový čtvrtek 2. února 2017 navštívily třídy 7. A a 7. B v rámci výuky českého jazyka školní knihovnu. Návštěva to však nebyla jen tak ledajaká. V první řadě byla pro žáky vyhlášena soutěž o nejlepší výtah z libovolné knihy vytvořený v omezeném čase v prostoru knihovny.

Komise složená z 4–5 vybraných dětí měla ve druhé části vyučovací hodiny za úkol komplexně zhodnotit pojetí pěti nejlepších prací. Zaměřit se přitom měla na základní informace o knize, autorovi, náčrt příběhu a vlastní názor na popisované dílo. V obou třídách dopadlo hlasování jednomyslně a následovně – ve třídě 7. A napsala nejlepší referát žákyně Anita Muroňová, za 7. B to byla Rozálie Hrubišová. Obě získali nejen pochvalu, ale rovněž sladkou odměnu.

Hlavním úkolem této hodiny literatury byl zvýšit zájem dětí o četbu, vést je k samostatnosti při výběru knih a v neposlední řadě učit je ke kvalitnímu vedení čtenářských deníků.

Na další hodiny literatury se těší Pavel Březinský

Výchova_ke_čtenářství_7._A Výchova_ke_čtenářství_7._B